Bemutatkozik a repülő szakosztály

A repülő szakosztály célja a vitorlázó és motoros pilóták képzése, szakmai előmenetelük biztosítása.

Ez a mindennapokban úgy néz ki, hogy megszervezzük a hétvégi üzemnapokat, amikor van repülés, versenyzőink pedig a hétköznapi repüléseket maguknak szervezik meg.

Minden reggel minden egyes felszerelést ellenőrizni kell

Minden reggel minden felszerelést ellenőrizni kell

 

Mikor repülünk?

Április elejétől október végéig minden hétvégi és ünnepnapon tervezünk repüléseket. Minden ilyen napon van kiírt szolgálat, aki gondoskodik a repülőüzem működtetéséről. Ők akkor is kimennek, ha rossz az idő, és aznap, amikor szolgáltatot látnak el, nem is repülnek. A többiek csak az ő segítségükkel tudnak a levegőbe emelkedni.

Aki nem szolgálatot lát el, az repül, vagy a többieket segíti a földön. A napi feladatokat és a repülőgépek elosztását a reggel fél kilences sorakozón beszéljük meg. Aki nem ér ki időben, az aznap nem repül. Ha megvan, hogy aznap kinek milyen feladatot kell teljesítenie, és milyen géppel repül, akkor kipakoljuk a hangárt, és kiállunk a startra. Ennek helye elsősorban a napi széliránytól függ, mert ahogyan az utasszállító gépek, mi is elsősorban szembeszélben szeretünk fel- és leszállni.

Mit csinálunk egész nap?

A napot általában a kezdőkkel indítjuk, ők szorgalmasan gyakorolják a fel- és leszállást, a fordulók helyes végrehajtását. Ha "elindul az idő", tehát a számunkra oly fontos emelőáramlatok kialakulnak, akkor következnek a teljesítményrepülők. Nekik feladattól függően akár öt órát, vagy több mint ötszáz kilométeres távrepülést kell teljesíteniük. Egy igazán jó nyári napon mindenkit "felteszünk a levegőbe", ilyenkor délután még az is előfordul, hogy egyetlen gépünk sincsen a starton.

Reggeli kipakolás: így készülünk a repülésre

Reggeli kipakolás: így készülünk a repülésre

 

Ahogy kezd lejjebb menni a nap, és a termikek is megszűnnek, a távrepülők hazatérnek, az időtartam-feladatot repülők leszállnak, és megint a kezdőké a terep, akik a nyugodt levegőben tökéletesítik tudásukat. Ha valaki nem ér haza a távról, és valahol terepre száll, akkor megszervezzük a hazaszállítását.

Ha az utolsó gép is a földön van, akkor a hangár előtt összegyűjtjük a repülőinket, gondosan lemossuk őket, majd minden visszakerül a hangárba. Az ajtók zárása után következik az esti sorakozó, ahol értékeljük a napot, gratulálunk a jól teljesítőknek, és megbeszéljük a nap során felmerült problémákat. A sorakozó végén mindenki indul haza, vagy baráti körben megbeszéli az aznapi eseményeket.

De kik azok a pilóták?

Sokan azt hiszik, hogy különleges emberek a pilóták, de ki kell ábrándítsunk mindenkit: ez nem igaz. Pontosan olyan hétköznapi emberek vagyunk, mint bárki más. A középiskolás diáktól kezdve az tanárokon és informatikusokon keresztül mindenféle emberrel találkozhatsz nálunk, ami összeköt minket, az a repülés tisztelete és szeretete. Mindannyian azon dolgozunk, hogy 1929-ben alapított klubunk még legalább ennyi ideig szolgálhassa a magyar repülés ügyét.