Oktatás

A 2020-as szezonra az elméleti képzés 2019 november 6-án 18:00-kor kezdődik! A helyszín: Budapest, Stefánia út 55, oktató centrum. Érdeklődni e-mail-ben vagy facebook messenger üzenetben lehet vagy egyszerűen csak gyertek a megadott időpontban!

A következő kiképzésekből választhatsz nálunk:

Klubunk egyik legfontosabb feladata az oktatás, és a pilóták továbbképzése, a repülő-utánpótlás biztosítása, a fiatalok nevelése. Az első felszállástól egészen a gyémántkoszorúig és a nemzetközi versenyekig elkísérünk.

Klubunk a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség tagja, kiképzésünk az MVSZ hivatalos tematikája és szakmai felügyelete mellett zajlik. Kiképzéseinket a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyével végezzük.

Vitorlázó kiképzés 

A vitorlázó kiképzés téli elméleti tanfolyammal indul, ami április elején elméleti vizsgával végződik. A tanfolyam és a vizsga ingyenes, amennyiben nálunk folytatod a gyakorlati képzésedet.

Gyakorlati kiképzésedet alapvetően két módon tudod elkezdeni: csőrlésből és vontatásból. Ha a csőrléses kiképzést választod, akkor jellemzően a hétvégi üzemnapokon fogsz tudni repülni, olcsóbban, mint vontatásból. A vontatásos kiképzés rugalmasabb: ezt akár hétköznaponként is lehet csinálni, estefelé, munka után. A legfontosabb mérföldkövek mind a két kiképzési módnál ugyanazok:

Csőrlésből

B vizsgáig

Az első szakasz 45 felszállásból áll, ezalatt megtanulhatod a repülőgép vezetésének alapjait, a fel- és leszállást, valamint megtanulod kezelni a leggyakoribb veszélyhelyzeteket is. A szakasz végén lerepülöd az első öt, egyedüli felszállásodat, ekkortól leszel egyedül repülő növendék pilóta.

C vizsgáig

Ez a szakasz 23 felszállásból áll, ennyi idő alatt megismerkedhetsz az emelőáramlatokkal, a spirálozással, és felkészülhetsz a C vizsgára, ami tíz perc önálló, egyedül repülést jelent. A motor nélküli emelkedés semmihez nem fogható érzése a tiéd lesz.

Szakszolgálati engedély

További legalább 12 – a valóságban az időjárástól és a repülésre szánt idődtől függően jellemzően jóval több – felszállást követően, egy hatósági elméleti és gyakorlati vizsgával befejezed vitorlázórepülő pilóta képzésedet, és megszerzed a szakszolgálati engedélyed.

Ha további kérdésed van keress minket: opitz.nandor.rk@gmail.com

Mennyibe kerül? Erre itt kapsz választ!

Vontatásból

Ezt a képzési formát jelenleg nem tudjuk biztosítani

Szakszó után

Ettől kezdve a saját jogodon és felelősségedre repülsz, kis gyakorlat után akár a barátaidat is elviheted repülni. Haladhatsz tovább az első igazi pilóta teljesítményjelvény – az ezüstkoszorús jelvény („D” vizsga) – megszerzése felé

Ha a szakszó megszerzése előtt nem tetted, jogosítást szerezhetsz újabb felszállási módozat pl. vontatás megtanulására.

D vizsgáig (Ezüstkoszorú)

Ennek a szakasznak a hossza csak rajtad múlik, na meg az időjáráson. Több feladatot kell majd végrehajtanod, amiből a legnehezebb az öt óra kirepülése lesz. Az ezüstkoszorú megszerzését az 50 kilométeres távrepüléssel fogod teljesíteni.

Ezüstkoszorú felett - „E” (arany), „F” (gyémánt) vizsgák, távok, versenyek, rekordok…

Mi nem hagyunk egyedül eközben sem. A sportcsapatunk gondoskodik róla, hogy elindulhass a teljesítményrepülés útján, egészen a gyémántkoszorúig . Büszkék vagyunk rá, hogy az utóbbi években több fiatal pilótánk is arany- majd gyémántkoszorús lett, és még többen követik őket ezen az úton. Neked is minden esélyed megvan rá, hogy csatlakozz hozzájuk!

Versenyzés

Sokak szerint a vitorlázórepülés igazi csúcsa a versenyrepülés (de persze sokan vannak azok is, akik csak kedvtelésből repülnek, mert szeretik, ha elfúj alattuk a szél). A sportcsapatunk célja a versenyzői utánpótlás biztosítása is. Az utóbbi években egyre több tagunk ment el területi, nemzeti és nemzetközi versenyekre, van versenyzőnk aki az ifjúsági világbajnokságon majd felnőtt világbajnokságon is képviselte Magyarországot a válogatott tagjaként! Ez a tehetsége mellett a Klubunk szakmai munkáját is dícséri.

Motoros kiképzés

Motoros képzéssel jelenleg nem foglalkozunk, de átképzés ügyében keress meg minket az elérhetőségeinken.