A 2024-es szezonra a képzés betelt!
A következő kiképzésekből választhatsz nálunk:
- Vitorlázó kiképzés csőrlésből
- Szakszó után – Vitorlázó továbbképzés, verseny-felkészítés
- Motoros kiképzés
Klubunk egyik legfontosabb feladata az oktatás, és a pilóták továbbképzése, a repülő-utánpótlás biztosítása, a fiatalok nevelése. Az első felszállástól egészen a gyémántkoszorúig és a nemzetközi versenyekig elkísérünk.
Klubunk a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség tagja, kiképzésünk az MVSZ hivatalos tematikája és szakmai felügyelete mellett zajlik. Kiképzéseinket a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyével végezzük.
A vitorlázó kiképzés az általában októbertől kezdődő téli elméleti tanfolyammal indul, ami március végén egy elméleti vizsgával zárul.
Gyakorlati kiképzésedet alapvetően két módon tudod elkezdeni: csőrlésből és vontatásból. Nálunk jelenleg csak csörlésből tudod megszerezni a szakszolgálati engedélyed, de a képzés során, C vizsga után külön megszerezheted a vontathatói jogosultságot is.
B vizsgáig
Az első szakasz 45 felszállásból áll, ezalatt megtanulhatod a repülőgép vezetésének alapjait, a fel- és leszállást, valamint megtanulod kezelni a leggyakoribb veszélyhelyzeteket is. A szakasz végén lerepülöd az első öt, egyedüli felszállásodat, ekkortól leszel egyedül repülő növendék pilóta.
C vizsgáig
Ez a szakasz 23 felszállásból áll, ennyi idő alatt megismerkedhetsz az emelőáramlatokkal, a spirálozással, és felkészülhetsz a C vizsgára, ami tíz perc önálló, egyedül repülést jelent. A motor nélküli emelkedés semmihez nem fogható érzése a tiéd lesz.
Szakszolgálati engedély
További legalább 12 – a valóságban az időjárástól és a repülésre szánt idődtől függően jellemzően jóval több – felszállást követően, egy hatósági elméleti és gyakorlati vizsgával befejezed vitorlázórepülő pilóta képzésedet, és megszerzed a szakszolgálati engedélyed.
Ha további kérdésed van keress minket: info@opitz.hu
Mennyibe kerül? Erre itt kapsz választ!
Ettől kezdve a saját jogodon és felelősségedre repülsz, kis gyakorlat után akár a barátaidat is elviheted repülni. Haladhatsz tovább az első igazi pilóta teljesítményjelvény – az ezüstkoszorús jelvény („D” vizsga) – megszerzése felé
Ha a szakszó megszerzése előtt nem tetted, jogosítást szerezhetsz újabb felszállási módozat pl. vontatás megtanulására.
D vizsgáig (Ezüstkoszorú)
Ennek a szakasznak a hossza csak rajtad múlik, na meg az időjáráson. Több feladatot kell majd végrehajtanod, amiből a legnehezebb az öt óra kirepülése lesz. Az ezüstkoszorú megszerzését az 50 kilométeres távrepüléssel fogod teljesíteni.
Ezüstkoszorú felett – „E” (arany), „F” (gyémánt) vizsgák, távok, versenyek, rekordok…
Mi nem hagyunk egyedül eközben sem. A sportcsapatunk gondoskodik róla, hogy elindulhass a teljesítményrepülés útján, egészen a gyémántkoszorúig . Büszkék vagyunk rá, hogy az utóbbi években több fiatal pilótánk is arany- majd gyémántkoszorús lett, és még többen követik őket ezen az úton. Neked is minden esélyed megvan rá, hogy csatlakozz hozzájuk!
Versenyzés
Sokak szerint a vitorlázórepülés igazi csúcsa a versenyrepülés (de persze sokan vannak azok is, akik csak kedvtelésből repülnek, mert szeretik, ha elfúj alattuk a szél). A sportcsapatunk célja a versenyzői utánpótlás biztosítása is. Az utóbbi években egyre több tagunk ment el területi, nemzeti és nemzetközi versenyekre, van versenyzőnk aki az ifjúsági világbajnokságon majd felnőtt világbajnokságon is képviselte Magyarországot a válogatott tagjaként! Ez a tehetsége mellett a Klubunk szakmai munkáját is dícséri.
Motoros képzéssel jelenleg nem foglalkozunk, de átképzés ügyében keress meg minket az elérhetőségeinken.